Gęsty, kremowy, po prostu pyszny. Taki jest majonez Hellmann’s. I pomyśleć, że nie mielibyśmy szansy cieszyć się jego smakiem, gdyby Richard Hellmann w 1912 roku wsiadł - tak jak planował - na pokład Titanica! Na szczęście dla wszystkich wielbicieli jajek w majonezie i sałatek, w ostatniej chwili zmienił swoje plany, uniknąwszy tym samym udziału w feralnym rejsie. Jak więc narodziła się i rozwijała marka z legendarną niebieską wstążką na etykiecie?

1905 – Narodziny majonezu Hellmann’s
Wszystko zaczęło się w 1905 roku w Nowym Jorku, gdzie niemiecki emigrant Richard Hellmann zaczął sprzedawać sałatki z majonezem przygotowywanym według przepisu żony, który został opracowany w domowym zaciszu. Okoliczni mieszkańcy zachwyceni byli smakiem sosu, nic więc dziwnego, że z dnia na dzień jego popularność rosła. Stopniowo Hellmann musiał zwiększać produkcję, aby nadążyć z zaopatrywaniem swojego sklepu. Jednocześnie drewniane rynienki, w których dotychczas sprzedawano majonez, zastąpiono słoikami. Jako że produkowano dwie wersje majonezu, dla odróżnienia część słoików miała przewiązane niebieskie wstążeczki. To ta praktyczna czynność dała początek charakterystycznemu logo Hellmann’s, które do dzisiaj jest synonimem najwyższej jakości i doskonałego smaku produktów.
1913 – Rozwój firmy
Hellmann miał głowę do interesów, bo świetnie zadbał o rozwój firmy. Po sukcesie w swoim przydomowym sklepie, zaczął sprzedawać towar do innych punktów detalicznych. W 1913 roku po kraju zaczęła podróżować pierwsza ciężarówka Hellmann’s, która mieszkańcom wsi i miasteczek dawała możliwość zakupienia słoika pysznego majonezu. Znakiem rozpoznawczym były: elegancki sprzedawca ubrany w biały płaszcz, błyszczące, zawsze wypolerowane buty oraz nieskazitelnie czysta ciężarówka. Umacniało to wizerunek marki dbającej o najwyższą jakość produktów.

1916-1926 – Hellmann’s podbija kraj
W 1916 roku majonez produkowany przez Hellmanna podbił serca mieszkańców Chicago, a do 1925 znany był już w południowych stanach Ameryki. Momentem przełomowym był rok 1926 - to wtedy po raz pierwszy użyto znaku towarowego Hellmann’s, a wartość sprzedaż wynosiła ok. 8 milionów dolarów. Sieć dystrybucyjna liczyła sobie wtedy 400 ciężarówek podróżujących po amerykańskich bezdrożach.

1961 – Kariera międzynarodowa
Kariera majonezu poza granicami USA rozpoczęła się w 1961 roku, gdy firmie udało się wejść przebojem na rynek angielski. Następnie Hellmann’s podbił podniebienia Argentyńczyków, Chilijczyków, Brazylijczyków i mieszkańców Meksyku.
1995 – Hellmann’s w Polsce
W połowie lat 90-tych Hellmann’s debiutuje na polskim rynku. Jako pierwszy pojawił się majonez Hellmann's Oryginalny, który do dzisiaj jest jednym z najczęściej wybieranych produktów z portfolio marki.
2014 – Hellmann’s – numer 1 na świecie!
Od małego osiedlowego sklepiku do światowego lidera na rynku majonezów!* Dzisiaj w portfolio Hellmann’s znajdują się nie tylko doskonałe majonezy i majonezy do kanapek, ale także produkowane z najwyższej jakości składników oraz wyjątkowe zimne sosy. Przejdź do zakładki produkty, by lepiej poznać ofertę Hellmann’s i razem z nami celebrować każdy dzień!